Meer van Bali

Hallo familie & vrienden,

Hierbij even een tussentijdse up-date.

Zondag 26 september:

Vandaag zijn we met Pieter & Kris naar hun 'logeeradres' geweest.

Dit ligt in het plaatsje Dalung niet ver van Denpasar.

Dalung ligt, net als andere plaatsen zowiezo niet ver, maar de extreem

toegenome verkeersdrukte maakt reizen per auto een langdurige bezigheid.

Het is wel duidelijk dat de economie hier groeit.

Het 'logeeradres' ligt rustig gelegen in een buitenwijkje. 's Avonds met de familie

van Kris meegegeten; eenvoudig maar ooh zo lekker.

Daarna weer terug naar het hotel, een slaapmutsje en slapen.

Maandag 27 september:

Tja aan deze kant van de wereld is het om 18.00 donker, maar ook om 6.00 weer

daglicht. Dus op tijd naar bed , maar ook weer uit bed.

Kris & Pieter uitgezwaaid voor de komende 5 dagen en daarna lekker

in het zwembad. Oja de zon is erg heet hier dus vooral in de schaduw blijven .......

helaas het leed is al weer geschiet. Allebei zeer pijnlijk gekleurd .... en dat in de schaduw.

Maar een lekker restaurant maakt weer veel goed, wat smaakt alles hier toch lekker.

Dinsdag 28 september:

Ondanks de gebrande huid willen we toch op vogeljacht. Dus na een uitstekend ontbijt

lekker wandelen naar een waterzuiveringsgebied. 'Blijf in de schaduw.......... auw'

Frown

De zeer brede trotoirs, verkeerslichten en zebrapaden maken het gelukkig veilig ........

in Nederland !!!!! Troitoir ? Hier ? Stoepje van 40 cm breed , als je mazzel hebt. En zeker

30 cm hoog... kom je aan met je rollator

Undecided

En als voetganger sta je onder aan de ladder in het verkeer.

Gelukkig maken de vogels die we zien heel veel goed. ( voor de leken onder jullie .....

de wereld bestaat niet alleen uit mussen en merels

Surprised

En net als 5 jaar geleden zien we weer een varaan. Eén ? Nee hoor 3 stuks en al snel

een metertje of twee lang. Maar gelukkig zeer schuw, dus niet bevreesd.

Het eventjes wandelen loopt alweer uit naar een krappe 4 uur, maar spontaan krijgen we een lift terug naar het hotel. Tja dat kan dus alleen hier. 'Belanda ????' Aaah , Amsterdam, bagus '

Blijft een leuk volk die Indonesiërs. En zo gastvrij.

Woensdag 29 september:

De 'gekleurde' huid verplicht ons toch om uit de zon te blijven, dus met de hotelbus

naar Kuta. Het toeristisch centrum vanBali ...... Uhm , waarom verblijven we niet in Kuta ?

Druk, druk en nog eens druk. Verkeer , mensen, constant verkopers die je een reisje willen

verkopen.Dan is Benoa dus een heeeeeel stuk rustiger.

Deze avond onwaarschijnlijk lekker een Indonesische rijsttafel gegeten. Hier gaan we

zeker naar terug. Oja voor de lekkerbek .... restaurant Casanova. Hotel uit, rechtsaf, 5 minuten lopen aan de linkerkant..

Tis nu 22.55 plaatselijke tijd, lekker slapen en morgen weer een heerlijke ontbijt.

Knuffels,

Edward & Atini

Fijne update zeg!
En heb je wel een petje op, Edward?
Of inmiddels een vuurrood schedeldak?
groeten

pap en mam smit

wat heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben,en wat lijkt mij de natuur zo mooi daar geniet maar fijn in ons land is het toch slecht weer.groetjes van ons

Carola & Robin

Ooh wat klinkt dat allemaal heerlijk en nog best spannend ook... Doe maar voorzichtig met die verbrande huidjes, goed smeren hoor! We zijn alweer benieuwd naar alle foto's!
Have fun!!

Dikke knuffel, Carola & Robin

Mama Lien en Papajan

Wat een prettige berichten. Bij ons gaat er van binnen wel iets gloeien. In gedachten zien we het helemaal voor ons. Dat heerlijke eten onder een parasol. De wuivende palmen. De aparte geuren van Indonesië.
Het achter elkaar lopen over de trottoirtjes. Oppassen, dat we de kleine offerandes niet vertrappen. Die lieve, lachende Indonesiërs. Geniet van dat alles!

Lieve Atini en Edward,
We zijn er maar vroeg bij. Want, als we geen rekening houden met het tijdverschil, zijn we zo maar te laat.
Beiden heel hartelijk gefeliciteerd met Atini's verjaardag. Wat een leeftijd al!
We wensen jullie samen een heerlijke dag toe. Gingen jullie vandaag niet toe naar Kris en Piet? Dan vieren jullie de verjaardag met zijn vieren. En misschien komt de familie van Kris ook nog naar boven. Het zal vast leuk worden.
Edward heeft vast en zeker een leuk cadeau gevonden. Dat is in Bali zo gemakkelijk. Er is zoveel moois.
Vandaag was Tante Ruth ook jarig. Dat was natuurlijk niet toevallig. Maar ze is er niet meer. En we denken aan haar terug met warme vriendschap.
Geniet vandaag extra. Als je de foto's ziet, komt het verlangen naar boven om daar ook weer te zijn. Het is jullie van harte gegund.
Veel liefs van Mama en Papajan

Lieve zus/schoonzus/tante,
heel hartelijk gefeliciteerd met je jaardag!
Ik hoop maar dat je niet teveel dootjes krijgt, anders heb je straks te veel bagage!
Geniet ervan!

Liefs van ons

Cetonnetjes

Tsonjejonge, het klinkt allemaal errug lekker en relaxed! Mike en Jennifer vonden vooral het blauwe vogeltje in de boom erg interessant.
En zijn bij ons de verjaardagen van de kids net weer voorbij, bij jullie daar is er juist eentje jarig, hoera, hoera......!
Lieve Atini, van harte gefeliciteerd, is wel bijzonder denk ik om juist daar je verjaardag te vieren. Maak er iets moois van en natuurlijk nog een heel prettige voortzetting van jullie vakantie gewenst. Ook groetjes aan Kris en Piet.
Dikke (verjaardags-)kussen, Claudia, Hilko, Jennifer en Mike.

pap en mam smit

lieve atini gefeliciteerd met je verjaardag we hopen dat het een fijne dag wordt misschien komt er nog wel familie van chris we weten niet of ze daar verjaardagen vieren edward jij ook van harte met je vrouwtje en genieten jullie nog maar fijn van de komende dagen een dikke kus van ons pap en mam

Jacqueline & George

Lieve Atini,

Vanuit een - voor Nederlandse begrippen - zonovergoten Opperdoes, waar pa en ma een nachtje logeren (omdat zij op Kim hebben gepast), willen wij jou even van harte feliciteren met je verjaardag. Het moet niet moeilijk zijn om er een leuke dag van te maken: gewoon op je strandstoeltje liggen te relaxen...
Groetjes aan Edward. Doei.