vakantie-update 7 t/m 9 okt. op Flores

Hallo familie en vrienden,

Er is weer een goede internet verbinding , dus maar weer even bijpraten.

donderdag 7 okt.:

Met een boot gaan we de zee op om op twee plaatsen te snorkelen.

Bij de tour-operator ontmoeten we Alan en Nicky, een Engels stel die ook in hetzelfde hotel verblijven. Gezellig en kosten besparend.

Edward kan wel zwemmen, maar is geen waterrat. Het snorkelen daarentegen is echter veel te leuk om niet te doen. De eerste snorkelplaats is op een min of meer bewoond eiland en we worden gelijk blij verrast met de grote hoeveelheid vissen. De tweede plaats is volledig onbewoond en hier zijn we dan ook  alleen. Wat vervelend is , is dat er ook constant zee-arenden over vliegen, maar je moet wel kiezen tussen vogels kijken of snorkelen , pffffff.

De allermooiste beloning tot zover deze vakantie zijn wilde dolfijnen die per ongeluk onze weg vaarweg kruisen. Heel erg gaaf.

vrijdag 8 okt.:

Met onze nieuwe vrienden gaan we vandaag naar Rinca, één van de eilanden waar de Komodo-varaan vrij los loopt. Het is wel een boottocht van 2 uur, maar gelukkig rustige zee.

En we worden onderweg beloont met zee-arenden en op het eiland met de varanen.

zaterdag 9 okt.

Vandaag een verdiende rustdag , dus een wandeling door Labuan-Bajo, waar nog veel moet worden gedaan, maar de toeristen brengen het geld wel binnen.

Ook op zoek naar een internet-café; het eerste heeft een gezellig restaurant, maar een waardeloze internetverbinding. Het tweede heeft een perfecte aansluiting, alleen is het verder wat karig. Wel weer een leuke vogel AAN de tafel. ( De bomen staan in het café )

Tot zover  vanaf een terras in Labuan-Bajo.

Carola & Robin

Hey vakantiegangers!

Wat klinkt het toch allemaal heerlijk! Heel naar ook om te moeten kiezen tussen vogels of vissen kijken, haha! En wat gaaf dat jullie wilde dolfijnen hebben gezien, wauw! Jeetje, ik begin zowaar jaloers te worden, wil ook wel even lekker genieten op een mooi eiland in de zon.
Geniet er nog maar lekker van, voor je het weet, sta je weer in het koude Nederland. Veel plezier nog lieverds!

Dikke kussie, je zussie en haar kersverse man

Mama Lien en Papajan

Lieve Atini en Edward,

Wat een mooie fotorapportage! En bedankt ook voor de reisverhalen. We hebben alles uitvoerig gelezen en bekeken.
Ik denk dat jullie kunnen raden welke foto wij het mooiste vonden: die van de groene sawah's vlak bij de waterval. Dan moeten we weer helemaal denken aan de sawah's tussen Ambarawa en Bandungan. Hebben jullie nog over de dijkjes gelopen? Anders moet dat nog wel gebeuren. Maar glij er niet van af...
Overigens is die waterval ook prachtig. Even een heerlijke verkoeling.
Flores is overigens wel een stuk primitiever dan Bali. Maar dat wisten jullie wel. Wat een boulevard. Maar misschien maakt dat alles alleen maar echter.
Wat zullen jullie genoten hebben van de zeearenden. Maar het zal niet meevallen om die op de foto te krijgen. Dan helpt een statief niet veel. We zijn benieuwd.
Blijf genieten en bedankt voor de manier waarop jullie ons laten meegenieten.
Liefs van Mama Lien en Papajan

Jacqueline & George

Hé wereldreizigers,

Wat een belevenissen, zeg. En wat een geweldige foto's! Zo wanen wij ons thuis op de bank ook even in Indonesië. Nog veel plezier, hè. Doeg.

J & G